Досягнення нової якості виховання, його спрямованість на розвиток і самороз-виток творчої особистості учня значною мірою залежить від актуалізації змісту виховного процесу, освоєння діалогічних форм спіл¬кування. Постійний, констру-ктивний діалог, культура дискусії, врахування громадської думки - невід'ємні ри-си шкільного життя.
Недооцінка творчих можливостей дітей, невміння або небажання врахувати їхні специфічні особливості, інтереси призводять до збіднення процесу соціалізації особистості, породжують формалізм, бездумне по¬вторення загальновідомих істин. Широкі можливості для творчої самореалізації відкривають години спіл¬кування, якщо вони мають нестандартний, пошуковий, дискусійно-полеміч¬ний характер. Години спілкування тісно пов'язані з усіма видами і формами позакласної роботи. Врахування індивідуальних особливостей колективу дітей допомагає уникнути формалізму у виборі тем для спілкування Важливо, щоб вчителі, готуючись до годин спілкування, залучали учнів, особливо старшокласників .з. спираючись на їхню активність, знання, ІНТЕРЕСИ формували у них самостійність, ініціативу. творчий підхід до справи.